Wymagane dokumenty:
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy złożyć deklarację w sprawie podatku od nieruchomości oraz załączyć następujące dokumenty:
1. Akt notarialny lub
2. Umowę dzierżawy nieruchomości
Miejsce złożenia dokumentów:
Pokój Nr 2
Jednostka odpowiedzialna:
stanowisko pracy ds. wymiaru zobowiązań podatkowych
pok. 2
tel. (89) 621-20-11 w. 37
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 716),
- Uchwała Rady Miejskiej w Pasymiu
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 716),
- Uchwała Rady Miejskiej w Pasymiu
Uwagi:
A. Wysokość podatku od nieruchomości jest określana przez podatnika w deklaracji.
B. Terminy płatności podatku od nieruchomości określa art. 6 ust. 9 pkt 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych
Podatek płatny jest w 12 ratach miesięcznych w terminie do 31 stycznia oraz do dnia 15 każdego kolejnego miesiąca.
Raty podatku od nieruchomości wpłaca się bez wezwania.
C. Wpłaty można dokonywać na konto UMiG w Banku Spółdzielczym w Szczytnie Oddział w Pasymiu
Nr Konta: 86 8838 1060 2009 0600 0101 0001