Burmistrz Miasta - Marcin Nowociński
tel. 896212011, 896212864, 896212865
fax. 896212010
Przyjmowanie petentów w każdy poniedziałek od 9:00 do 14:00.
Zadania i kompetencje
§18.1. Burmistrz kieruje bieżącymi sprawami Gminy oraz reprezentuje ją na zewnątrz.
2.Do zadań Burmistrza należy w szczególności:
1)reprezentowanie Urzędu na zewnątrz,
2)prowadzenie bieżących spraw Gminy,
3)podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczenie innych osób do podejmowania tych czynności,
4)zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników,
5)wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego i kierownika zakładu pracy w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych (nie zastrzeżonych do kompetencji innych organów gminnych),
6)przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od przewodniczącego rady gminy oraz pracowników samorządowych upoważnionych przez Burmistrza do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych,
7)okresowe zwoływanie – nie rzadziej niż raz na kwartał – narad z udziałem kierowników poszczególnych jednostek organizacyjnych w celu uzgodnienia ich współdziałania i realizacji zadań,
8)przygotowanie i przedkładanie sprawozdań z działalności Burmistrza między sesjamii przedstawienie ich Radzie,
9) składanie Radzie informacji z wykonania uchwał Rady,
10) sprawowanie nadzoru nad bieżącą gospodarką finansową Gminy,
11) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
12) składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Gminy,
13) podejmowanie działań i czynności dla wykorzystania mienia Gminy zgodnie z jego przeznaczeniem i zasadą racjonalnej gospodarki oraz składania w tych sprawach propozycji i wniosków Radzie.
14) podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone dla innych podmiotów,
15)uczestniczenie w pracach związków i porozumień między gminnych, uzgadnianie wstępnej treści tych porozumień oraz organizowanie zadań wynikających z zawartych już porozumień,
16)reprezentowanie Gminy i jej organów w postępowaniach sądowych i administracyjnych, a także przed Trybunałem Konstytucyjnym i organami administracji rządowej,
17)udzielanie upoważnień pracownikom Urzędu do wydawania, w imieniu Burmistrza, decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
18) wykonywanie innych zadań, zastrzeżonych do kompetencji Burmistrza przez przepisy prawa oraz uchwały Rady Miejskiej,
19) przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków,
20) wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej miasta i gminy,
21) organizowanie akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof.
§19.1.Burmistrz w celu zapewnienia sprawnej realizacji zadań należących do jego właściwości może dokonać ich podziału dla swojego Zastępcy.
2. W czasie nieobecności Burmistrza przejmuje jego zadania i kompetencje z zakresu kierowania Urzędem.
3.Zastępca Burmistrza w szczególności realizuje zadania:
1) wskazane przez Burmistrza.
2)nadzoruje jednostki organizacyjne Gminy.
3) uczestniczy w posiedzeniach Sesji i Komisji.